Freitag, 14. Juni 2013

آماري خوب در آستانه ديدار ایران با کره‌جنوبي

تيم ملي فوتبال ايران در هفته پاياني رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در منطقه آسيا سه‌شنبه آينده از ساعت 16:30 به وقت ايران در ديداري حساس و سرنوشت‌ساز به منظور رسيدن به جام جهاني فوتبال در اولسان کره‌‌جنوبي به مصاف اين کشور مي‌رود.

تيم ملي ايران در حالي به مصاف کره‌جنوبي مي رود که يک هفته مانده به پايان رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در منطقه آسيا صاحب بهترين خط دفاعي است و اين مي‌تواند بهترين خبر براي علاقمندان به فوتبال در کشورمان باشد تا در صورتي که دفاع بتوني تيم ملي کشورمان همچنان به روند خوب در اولسان هم ادامه دهد، بتوان از حالا به صعود به جام جهاني برزيل بيشتر از هر زمان ديگر اميدوارتر بود.

به گزارش فارس، تا هفته ماقبل پاياني اين رقابت‌ها و در بين تيم‌‌هاي دو گروه (10 کشور) تيم ملي ايران با دريافت تنها دو گل، بهترين خط دفاعي اين رقابت‌ها را به خود اختصاص داده و از اين لحاظ فاصله زيادي با ساير تيم‌ها دارد تا جايي که به طور حتم در پايان رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني در منطقه آسيا هم مي‌تواند عنوان بهترين خط دفاعي را به خود اختصاص دهد.

البته تنها نکته تأسف‌آور در اين ميان اين است که هر دو گلي که ملي‌پوشان ايران دريافت کرده‌اند (مقابل لبنان و ازبکستان) به شکست تيم ملي و از دست رفتن 6 امتياز منجر شده است، چون در غير اين صورت صعود کشورمان به همراه ژاپن از حالا به جام جهاني محرز بود.

نکته ديگر اينکه قبل از پيروزي پرگل ايران مقابل لبنان، 3 برد و 2 شکست شاگردان کي‌روش با نتيجه يک بر صفر به دست آمده بود تا اين نتيجه خواستني‌ترين نتيجه براي تيم ملي ايران در اين رقابت‌ها به حساب بيايد.

*نتايج کشورمان در رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در گروه اول رقابت‌ها به شرح زير است:

ازبکستان صفر - ايران يک

ايران صفر - قطر صفر

لبنان يک - ايران صفر

ايران يک - کره‌جنوبي صفر

ايران صفر - ازبکستان يک

قطر صفر - ايران يک

ايران 4 - لبنان صفر

کره‌جنوبي ؟ - ايران ؟

*بهترين خطوط دفاعي در پايان هفته نهم رقابت‌ها:

1- ايران با 2 گل خورده

2- ژاپن و ازبکستان با 5 گل خورده

3- کره‌جنوبي با 6 گل خورده

4- استراليا و عراق با 7 گل خورده

5- قطر با 8 گل خورده

6- عمان با 9 گل خورده

7- لبنان با 12 گل خورده

8- اردن با 16 گل خورده

در فاز هجومي هم تيم ملي کشورمان پس از تيم‌هاي ژاپن (16 گل زده)، کره‌جنوبي (13 گل زده) و استراليا (11 گل زده) همراه با عمان (7 گل زده) در رده چهارم قرار دارد.

تيم ملي کشورمان پس از پايان هفته نهم با 13 امتياز پس از کره‌جنوبي 14 امتيازي در رده دوم قرار دارد و ازبکستان 11 امتيازي را هم پشت سر خود مي‌بيند.

پيروزي در ديدار سه‌شنبه با هر نتيجه‌اي، کشورمان را راهي جام جهاني خواهد کرد. تساوي در ميدان اولسان نيز در صورتي که حتي با پيروزي ازبک‌ها مقابل قطر با کمتر از 4 گل اختلاف همراه باشد، باز هم شاگردان کي‌روش را رهسپار جام جهاني مي‌کند و نکته قابل توجه اينکه ايران در صورت شکست هم مي‌تواند به رفتن به جام جهاني اميدوار باشد در صورتي که قطر مانع از برد ازبکستان در خانه‌ اين تيم شود.